کردان برای یک روز آرام و دوری از هیاهوی شهر
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ساکنین شهرهای بزرگ یک تجربه مشترک دارند؛ گاهی آن‌قدر از هیاهو و همهمه شهر خسته می‌شوند که فقط دلشان می‌خواهد یک گوشه دنج پیدا کنند و آرام بگیرند!

دیدنی های کردان

در این مطلب از مجله دلتا از دیدنی های کردان صحبت می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید بدون اینکه خیلی از کارهایتان فاصله بگیرید، آخر هفته آرامی را سپری کنید. با ما همراه باشید.

آب و هوای کردان کم از آب و هوای فردوس ندارد!

کردان شبیه به شمالی است که کمی به تهران و کرج نزدیک‌تر شده باشد! آب و هوای این روستا در فصل بهار خنک است و اگر سرمایی هستید، بهتر است لباس گرم هم همراه داشته باشید. بهترین کار در شب‌های بهاری کردان این است که در حیاط ویلا آتش روشن کنید، به همراه دوستان یا خانواده دور آتش جمع شوید، غذایی کبابی یا سیب‌زمینی کوره‌ای یا کلوخی درست کنید و در حین خوردن، گل بگویید و گل بشنوید! البته شاید لازم باشد یک پتوی نازک هم روی دوش بیندازید.

زمستان کردان و تفریحات آن

زمستان کردان سفید پوش است؛ اگر قصد دارید زمستان پرهیجانی را تجربه کنید، باید به پیست‌های اسکی تهران بروید. زمستان‌های کردان آرام و بدون هیاهو است. اگر به دنبال آرامش برف هستید، باید لباس‌های گرم و بافتنی‌هایتان را در یک چمدان بریزید، زنجیر چرخ ببندید و لوکیشن کردان را روی نقشه مشخص کنید و به جاده بزنید.

در زمستان، برف همه صداهای اطراف را جذب می‌کند و چیزی جز سکوت به گوش نمی‌رسد. این ماجراجویی در سکوت زمانی جذاب‌تر می‌شود که ویلا کرسی هم داشته باشد و یک آش رشته گرم هم نوش جان کنید.

پیش از برنامه‌ریزی برای تفریحات زمستانی کردان، حتما اخبار آب و هوا را چک کنید، زیرا در برخی از فصل‌های سال، جاده‌های منتهی به کردان یخ‌بندان است و امکان رفت و آمد عمومی وجود ندارد.

جاهای دیدنی کردان

در کردان طبیعت و تاریخ را کنار هم می‌‌بینید

بعضی از افرادی که تاکنون به کردان نرفته‌اند، تصور می‌کنند در این روستا فقط ویلاهای لوکس و تالار وغیره وجود دارد، اما سال‌‌ها قبل از اینکه کردان به یک روستای تفریحی تبدیل شود، مردم در آن زندگی می‌کرده‌اند. بخشی از دیدنی های کردان تاریخی است و قدمت بسیاری دارد.

حتی آثاری از قرن ششم قمری هم در این منطقه کشف شده، قرن ششم همان زمانی است که سنائی غزنوی و سهروردی زندگی کرده‌اند. مانند پل بانو صحرا و برج مقبره یا امامزاده حسین کردان. آنچه از توصیف این منطقه باقی می‌ماند را هم کردان هنگام بازدید از دیدنی‌ها برایتان روایت خواهد کرد!

جاذبه های گردشگری کردان

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر از گردشگری یک گشت‌و‌گذار دلچسب زمستانی در تهران را بخوانید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,کردان ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: